Senhjerneskade koordinator

Lederen af Solsikken er senhjerneskade koordinator for børn i alderen 0- 8 år, bosiddende i Guldborgsund kommune.

Senhjerneskade koordinatorens rolle er, at rådgive og vejlede forældrene hvis barn har været ude for en ulykke, sygdom eller lign. der kan have påvirket barnets hjerne.

Senhjerneskade koordinatoren koordinerer indsatsen omkring barnets hjemsendelse fra sygehuset, så familien og barnet får den hjælp de har brug for.

Senhjerneskade koordinatoren bliver kontaktet af sygehuset via Socialstyrelsens hjemmeside, hvor vi er registreret.

Er barnet i behandling hjemmefra f.eks. ved hjernerystelser eller lignende er senhjerneskade koordinatorens rolle at koordinere barnets tilbagevenden til dagtilbud eller skole samt at familien ved hvor og hos hvem de kan søge om hjælp, f.eks. sagsbehandler, myndighed, terapi osv.

Senhjerneskade koordinatorens rolle ophører når familien har fået kontakt til de instanser der kan hjælpe på længere sigt.

Senhjerneskade koordinator,  leder af Solsikken kan kontaktes på telefon 2518 0293.